Thursday, April 13, 2006

Tjoho, det e påske

Påskemorgen slukker sorgen, slukker sorgen til evig tid...trall trall. Det e påske, det e ferie og eg e hjemme hos mor. Rolige greier, men det e vel det som e meningen. Mat, drikke, tv og film, familiebesøk og hvile og søvn. Og sånn går no dagene. Kjenner likevel siste feriedag nærmer seg med mentale stormskritt. Blir andpusten av tanken. Rolige påskerammer til tross, eg klarer ikkje helt å la kroppen få ro. Lå våken en time to i natt og tenkte på 30-års dagen min. Besynderlige greier. Uansett, eg e en stresset sjel og en rastløs person i en til tider fysisk rolig kropp. Lenge leve høyt blodtrykk og andre kroppslige og helsemessige utslag.

I det minste e eg passelig stille. Påsken e jo stillhetens uke (og garantert ensomhetens uke for mange). Sikkert lurt å bruke tid til stillhet og følgelig ettertanke, i hvert fall hvis man har sin kristne tro i behold. I morgen skal jø Jesus dø, og i dag bare samler han alle vennene sine til et realt måltid. Men det ender jo godt til slutt.

God påske

2 comments:

Torill Jørgensen Frøise said...

Håper du har en fin påske, og får slappet av litt!

og ja, det går jo bra til slutt! :)

påskeklem fra Torill
(som forlot Bergen med tungt hjerte i går)

Anonymous said...

Jeg har klart å bikke 28 uten å stresse et sekund :) Kos deg masse med sisten av ferien din Christian. Og vekk meg gjerne på mandag, nå skal jeg sove ut noen døgn etter Skottland-turen. Klem IM